C.V.

 ••• Opleidingen •••

2013-2015      HBO Docent beeldende kunst en vormgeving (verkort) aan academie Minerva. Diploma behaald.
2008-2012     HBO Vormgeving-Illustratie aan academie Minerva, Bachelor of design behaald.
2004-2008     SPW4 aan het Drenthe College te Assen. Diploma kinderopvang behaald.

•••Nathalie•••

••• Altijd Jarig (2013 tot heden) •••

Onder deze naam geef ik workshops en cursussen aan alle leeftijden. Ook organiseer ik feestjes, en verkoop ik spulletjes die je aan jezelf of andere cadeau kan doen. Op deze website is hier meer informatie over te vinden.

••• Lessen tekenen en textiel Parcival College, Groningen (maart 2017 tot augustus 2017) •••

Met veel plezier heb ik hier aan onderbouw en een bovenbouwklas deze vakken gegeven. Met name tijdens de tekenlessen kon ik mijn kennis als illustrator overdragen. Mijn doel was met name om het plezier van tekenen over te brengen door ze handigheden in technieken (zoals aquarel) aan te leren.

••• Lessen tekenen Hogeland College, Warffum (eind 2015 tot begin 2016) •••

Een paar uurtjes per week mag ik de tekenlessen verzorgen. Ik probeer hierbij de (soms stoffige) tekentechnieken aan te laten sluiten aan de belevingswereld van de leerlingen.

••• Creatieve lessen aansluitend op Nederlandse lessen, Haren (november 2015) •••

Hierbij sluit ik aan op de extra lessen Nederlands die veelbelovende inburgeraars aangeboden krijgen van de gemeente. Zij hebben zo meer kans op een (goede) baan. Aan het einde van elk thema vat ik de lesstof samen in een creatieve opdracht. Zo herhalen ze de lesstof door andere hersengebieden aan te spreken, waardoor het weer beter blijft hangen.

••• Stichting Kinderopvang Haren, (november 2015 tot heden) •••

Omdat ik kinderen ook superleuk vind ben ik op invalbasis aan het werk bij SKH. Een leuke organisatie waar ik veel vrijheid krijg om creatieve dingen te ondernemen met de kinderen.

••• Project ‘Vertel tot 10’, AZC Oude Pekela (2015 en 2016) •••

Tijdens dit project (in opdracht van De Vrolijkheid) maak ik samen met ouders een prentenboek voor hun eigen kind(eren). Middels verschillende activiteiten zorg ik ervoor dat er een verhaal komt welke ze uiteindelijk zelf gaan illustreren. We zijn hierbij bezig met emoties, wat ze mee willen geven aan hun kinderen en met ontspanning/gezelligheid. Tijdens dit project heb ik hulp van de fantastische vrijwilligers van De Vrolijkheid.

••• Stage/eindscriptie ISK Werkman, Groningen (lesjaar 2014-2015) •••

Ontwikkelen van lessen format waarbij de beeldende vakken worden ingezet bij het leren van de Nederlandse taal, en het leren kennen van de Nederlandse kunst en cultuur. Ik heb hierin de uitdaging gezocht om een lessenformat te bedenken voor VMBO PB leerlingen omdat ik van mening ben dat het makkelijker is om een lessenserie in niveau naar boven op te schroeven dan naar beneden. Ik ben daarbij uitdagende vaardigheden voor de leerlingen niet uit de weg gegaan. Denk hierbij aan beeldbeschouwen bijvoorbeeld, waar ze met wat handvatten prima mee uit de voeten konden.

••• Aangesloten bij OneDayArtist, Groningen (2015) •••

Met mijn workshop Stickermania heb ik mij aangesloten bij OneDayArtist, een collectief met een groot aanbod aan workshops waarbij ik op verschillende plekken mijn workshop aan kan bieden. Stickermania is hier erg geschikt voor omdat het aan alle leeftijden gegeven kan worden.

••• Workshop ‘Creatieve vonk’ op het Friesland College, Leeuwarden (mei 2015) •••

Voor leerlingen media-vormgeving heb ik een workshop gegeven om het creatieve proces op gang te brengen. Deze leerlingen begonnen door de workshop aan een lessenserie waarbij ze een eigen kinderboek moesten maken. Hier heb ik op aangesloten door ze creatief te prikkelen met kleine opdrachten. Ook heb ik ze tips en trics gegeven als ervaringsdeskundige.

••• Stage Friesland College, Leeuwarden (november 2014 tot januari 2015) •••

Tekenlessen en Kunstgeschiedenis gegeven aan MBO 4 Media Vormgeving. De techniek van de tekenlessen stond vast (aquarel), waarna ik heb gekeken wat er in de directe omgeving van de leerling aan kon sluiten op die techniek. Uiteindelijk hebben de leerlingen illustraties gemaakt naar aanleiding van de poëzieroute in Leeuwarden en een eigen gekozen gedicht, quote of songtekst in de juiste techniek. Ik begon de les telkens met een aquareltechniek, waarna ze verder konder werken aan hun posters. Mijn expertise als illustrator kwam hierbij goed van pas. Daarnaast hebben ze een workshop gedaan in Academie Minerva, om de sfeer te proeven. De lessen kunstgeschiedenis stonden in onderwerp vast, maar heb ik laten aansluiten op de leefwereld van de leerling. Zo heb ik bijvoorbeeld de link gelegd met een videoclip van Katy Perry en de oude Egyptenaren. Tijdens de lessen was er veel interactie.

••• Student assistent vakdidactiek (september 2014 tot april 2015) •••

Op verzoek van de docent heb ik geassisteerd tijdens de lessen vakdidactiek en stagewerkplaats. Mijn taken waren onder andere coachen en nakijken.

••• Stage Noorderpoort College Kunst Theater & Media, Groningen (februari tot april 2014) •••

Samen met mijn klasgenoot Maria Jager heb ik een lessenserie ontworpen met het thema Alter Ego. De leerlingen moesten een mode-product maken naar aanleiding van hun Alter Ego. We begonnen met een performance en de serie eindigde met het fotograferen van de producten in de fotostudio van Academie Minerva.

••• Pre-honours College Minerva, Groningen (2014 en 2015) •••

Het Pre-honours programma wordt gegeven aan een selectie studenten van alle middelbare scholen in het noorden van Nederland. Ze krijgen zo een inkijkje in de wereld van de kunsten (kunst, theater en in de toekomst muziek) en gaan naarhuis met een certificaat. Ik heb hiervoor lessen ontwikkeld en heb geassisteerd tijdens de jaarlijkse projecten.

••• De Vrolijkheid (februari 2014 tot heden) •••

Voor deze organisatie heb ik workshops ontwikkeld en uitgevoerd voor zowel kinderen als jongeren. Zij werken in AZC’s onder andere in dorpen in het noorden.

••• GR-ID, Grafisch museum, Groningen (2014) •••

Voor dit museum heb ik een workshop ontwikkeld speciaal gericht om VMBO leerlingen. Ze maken tijdens deze workshop posters en leren over het grafische vak. (bijvoorbeeld compositie)

••• Cultuurweken op middelbare scholen (sinds 2014) •••

Elk jaar geef ik op verschillende middelbare scholen workshops tijdens de cultuurweken. Zo doe ik veel ervaring op met allerlei onderwijsniveau’s en geef ik met plezier mijn workshops. Mijn workshop aanbod is te vinden onder het kopje ‘workshops, cursussen en feestjes’.

••• Saartje kinderopvang, KDV Toermalijn, Utrecht (2012 tot 2013) •••

Deze kinderen kwamen op het KDV omdat hun ouders aan het inburgeren waren. Ik heb hiervoor activiteiten bedacht die het leren van de Nederlandse taal ook stimuleerde voor de kinderen, en waarbij de ouders ook een graantje mee konden pikken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan knutselwerkjes die bij een liedje passen, waarbij het liedje ook uitgedeeld werd aan de ouders.

••• Saartje kinderopvang, BSO Voorn, Utrecht (2012 tot 2013) •••

Tijdens het werken op deze BSO heb ik een activiteitenprogramma ontwikkeld waarbij kinderen keken naar bekende kunstwerken, en vervolgens in dezelfde stijl een werk maakten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zelfportret in de stijl van Picasso.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *